SEAT Insurance - Burgerlijke Aansprakelijkheid en bijstand na ongeval
Burgerlijke Aansprakelijkheid en bijstand na ongeval
Kies voor de Burgerlijke Aansprakelijkheid en maak gebruik van de bijstand na ongeval!
De Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) is een bij wet verplichte verzekering die de materiële - en lichamelijke schade dekt die u met uw eigen wagen aan andere personen of voertuigen toebrengt. Indien u met uw eigen wagen een ongeval veroorzaakt dient uzelf niet de tegenpartij te vergoeden. Uw BA verzekering doet dat voor u.
Bovenop de BA verzekering kan u ook genieten van de Bijstand na ongeval die zorgt voor een onmiddelijk hulpverlening. Daarnaast kan u ook genieten van de BOB garantie die de schade vergoedt die door een BOB aan het voertuig veroorzaakt wordt of die u als BOB aan iemand anders voertuig toebrengt.
Voordelen
Ontdek onze verschillende kortingen!
-
20% korting op de premie voor elektrische wagens
-
15% korting op de premie indien:
- hybride voertuigen
- CNG voertuigen
- 10% korting op de Burgerlijk Aansprakelijkheid indien uw voertuig uitgerust is met rijhulpsystemen:
- een automatisch remsysteem (Automatic Emergency Braking) en/of
- een rijstrookcontrolesysteem (Lane Departure Warning System) en/of
- een vermoeidheidsherkenningssysteem (Driver Drowsiness Detection).
- een proactieve snelheidsregelaar (Adaptive Cruise Control systeem) en/of
- een dodehoeksignalisatiesysteem (Blind Spot System) en/of
- een systeem voor detectie van voetgangers en fietsers.
-
5% premiekorting op de BA indien u minder dan 10.000 km per jaar rijdt
-
Bent u jonger dan 26 jaar? Verlaag dan het premiebedrag van uw verzekering door onze weCover formule te onderschrijven en win heel wat cadeaus! Deze formule beloont de jonge voorzichtige, verantwoordelijke bestuurders en zorgt ervoor dat ze van heel wat voordelen kunnen genieten. Ontdek snel wat weCover u te bieden heeft.
Meer info
De bijstand na ongeval omvat:
- een vervangwagen tot 5 dagen in België en 10 dagen in het buitenland.
- een pechverhelpingsdienst in alle landen die vermeld worden op uw groene kaart
- een permanente bijstand: 24 uur op 24, 7 dagen op 7.
- een snelle sleepdienst: we slepen het voertuig meteen naar de garage, als het niet ter plaatse kan hersteld worden.
- de repatriëring: we brengen u en uw voertuig weer naar huis vanuit het buitenland
V Wat is er inbegrepen in uw Burgerlijke Aansprakelijkheid
- Wanneer u verantwoordelijk bent voor een ongeval, verzekeren wij uw belangen en de materiële en lichamelijke schade toegebracht aan derden
- Als u niet verantwoordelijke bent voor het ongeval verzekeren wij ook de schade veroorzaakt aan zwakke weggebruikers (voetgangers, fietsers en inzittenden)
X Wat is er niet inbegrepen in uw Burgerlijke Aansprakelijkheid
- De schade geleden door de bestuurder die verantwoordelijk was voor het ongeval
- De stoffelijke schade aan het eigen verzekerde voertuig indien in fout
FAQ
Word ik geholpen bij de stappen die ik onderneem in geval van een geschil?
Indien u een ongeluk heeft gehad en een geschil heeft met de tegenpartij komt de Omnium niet tussen. Onderschijf ter verdediging van uw belangen onze Rechtsbijstand.
Ben ik als bestuurder verzekerd bij een ongeval?
De bestuurder is de enige die niet verzekerd is indien een ongeval in fout wordt veroorzaakt. De Burgerlijke Aansprakelijkheid vergoedt enkel de andere partijen die schade geleden hebben naar aanleiding van het ongeval waar de bestuurder voor verantwoordelijk is. De omniumformules vergoeden de schade aan het eigen voertuig. Ontdek onze Bestuurdersverzekering om u als bestuurder te verzekeren.
Ik heb een lekke band, ben ik daarvoor verzekerd?
De omniumformules en BA verzekeren u enkel in geval van een ongeval. Autopech wordt enkel verzekerd door onze Bijstand Voertuig die tussenkomt indien uw wagen defect is, een lekke band heeft, u de verkeerde brandstof getankt heeft, enz.
Meer info? Raadpleeg snel de Bijstand Voertuig.
Wettelijk Vermelding
- Het contract voor deze verzekering wordt afgesloten voor een periode van één jaar en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd.
- Om uw risicoprofiel te bepalen, hanteren we enkele segmentatiecriteria
- Alle informatie over de diensten en producten op deze website is onderworpen aan de regels van de Belgische wetgeving.
- De verzekering P&V Auto is onderhevig aan uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden die van toepassing zijn op het verzekerde risico: alvorens deze verzekering af te sluiten, adviseren wij u kennis te nemen van het informatiedocument van dit product en de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering beschikbaar op deze site of via uw verzekeringstussenpersoon.
- Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.
- Als u een klacht of opmerking hebt, kunt contact opnemen met onze medewerkers van het contact center of de afdeling Klachtenmanagement.
- De gegevens van de dienst Klachtenmanagement van P&V zijn:
- e-mail: klacht@pv.be.
- post: Klachtenmanagement van P&V, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
- U kunt de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren via www.ombudsman.as.
- Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met een verzekeringstussenpersoon.
- U kunt ook de volledige juridische informatie in onderstaande footer raadplegen raadplegen.